Co to jest superfood?

Dodane: 26-05-2015 14:49
Co to jest superfood? Istnieje szeroka gama produktów, które mają bardzo dużo substancji odżywczych i minerałów. Taka grupę nazywa się mianem superfood. Są stosowane przy suplementacji treningu.

Glutamina w diecie sportowca

Glutamina w diecie sportowca pozwala bardzo efektywnie uzupełnić braki lub niedobory białek. Jak wiadomo białka są odpowiedzialne za budowanie mięśni, a przecież większości ludzi...ćwiczących an tym właśnie zależy. Glutamina to idealny suplement zarówno przed jak i op treningu, ponieważ ma silne działanie neutralizujące kortyzol. Glutamina jest odpowiednie odżywi i nawodni komórki mięśniowe, co zaowocuje zwiększeniem się siły oraz masy mięśnia. Dodatkowo w procesie glukoneogenezy organizm zaczyna wytwarzać glukozę, co dam nam dodatkowy zastrzyk energii zarówno przed jak i po treningu.


Podstawa to dobra dieta

Odpowiednia dieta to tak naprawdę czynnik kluczowy, decydujący o tym jak skuteczne będą nasze treningi. Nie ważne czy jest to trening mający na celu zwiększenie masy mięśniowej, poprawienia rzeźby czy po prostu trening dla spalenia tłuszczu. Dieta to podstawa i każdy trener to powie.

Najważniejsze to unikać podjadania i słodkich, tzw. pustych kalorii, które mogą spowodować brak efektów treningu. Ważne jest też nawodnienie organizmu i ogólny bilans minerałów i składników odżywczych w diecie codziennej.


Co warto zażyć po intensywnym treningu

Węglowodany szybkotrawione, zawierają je takie produkty jak na przykład banany. Należy je przyjmować po treningu, najlepiej od razu. Pomoże to zregenerować siły i zwiększy ilość glikogenu mięśniowego. Dodatkowo warto zażyć białko serwatki, aby uzupełnić możliwe niedobory białek. Takich rzeczy można wymienić jeszcze wiele. Oczywiście bardzo dużo zależy od samego organizmu, przecież każdy ma inną wytrzymałość oraz może inaczej zareagować na niektóre substancje. Najważniejsze to obserwować swoje ciało i stwierdzić co działa na nas lepiej, a co gorzej.


Trochę faktów o kulturystyce

Kulturystyka ? amatorska lub zawodowa dyscyplina sportu. Polega na kształtowaniu sylwetki ciała poprzez hipertrofię mięśni szkieletowych w wyniku ćwiczeń fizycznych wykonywanych z obciążeniem; z jednoczesnym maksymalnie możliwym zredukowaniem tkanki tłuszczowej podskórnej w celu lepszego uwidocznienia mięśni.

Kulturystyka wywodzi się z ćwiczeń treningowych siłaczy i zapaśników z drugiej połowy XIX wieku. Za prekursora nowoczesnej kulturystyki uważa się niemieckiego siłacza Eugena Sandowa, który występował z pokazami cyrkowymi w różnych krajach na przełomie XIX i XX wieku.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kulturystyka


Definicja Crossfit'u

Crossfit powstał w 2001 roku, kiedy Amerykanin Greg Glassman zaczął używać tego programu dla trenowania policji w Kalifornii. Potem został też wdrożony w treningu marines, strażaków i żołnierzy amerykańskich.

Ze względu na dobre wyniki treningowe, crossfit stał się popularny w wielu krajach świata.

Crossfit bazuje na codziennym programie ćwiczeń, które wykonuje się w sposób określony, określoną ilość razy.

Twórca crossfit, Greg Glassman, opracował dla trenujących wiele różnych programów dziennych, niektórych nazwanych na cześć różnych znanych osób: żołnierzy, policjantów czy bohaterów.

Program dzienny może trwać od 5 do 30 minut.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/CrossFit


Stosuj tylko sprawdzone preparaty

Jest wiele rodzajów suplementów i odżywek, niektóre zażywa się przed treningiem inne podczas, a jeszcze inne po.

Zawsze należy uważnie czytać etykietę i stosować się do dawkowania zaleconego przez naszego trenera. Jeżeli przegniemy z suplementacją i jej nie rozpracujemy, skończymy jak napompowany worek, bez rzeźby. To kolejny częsty błąd początkujących, liczą że wyjadanie każdej możliwej odżywki pomoże im szybciej osiągnąć efekt.

Pamiętajmy, że nasz organizm potrzebuje czasu,a by pewne rzeczy przyswoić, przetworzyć. Dlatego efekty treningu- dobrego treningu zawsze będą długofalowe, nigdy natychmiastowe.



© 2019 http://c-in.pl/