Edukacja przedszkolna - jak wybrać żłobek i przedszkole?

posłaniu swojego dziecka do przedszkola. Wiadomo, że głównym motywem jest najczęściej konieczność powrotu mamy do pracy. Przedszkola są ważnie nie tylko dla rodziców, ale również dla samych dzieci. Wiemy, że człowiek jako istot

Edukacja przedszkolna - jak wybrać żłobek i przedszkole? Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Poradnik o przedszkolu

Dla każdego rodzica przychodzi w życiu taki moment, kiedy trzeba podjąć trudną decyzję o posłaniu swojego dziecka do przedszkola. Wiadomo, że głównym motywem jest najczęściej konieczność powrotu mamy do pracy.

Przedszkola są ważnie nie tylko dla rodziców, ale również dla samych dzieci. Wiemy, że człowiek jako istota społeczna powinien socjalizować się wcześnie. Kontakt dziecka z rówieśnikami jest po prostu niezbędnym elementem wychowania, a wiadomo że najlepszym miejsce do nawiązania takich relacji, jest właśnie przedszkole. Tam potomek będzie otoczony nie tylko swoimi rówieśnikami, ale również zabawy będą się odbywać pod kontrolą wykwalifikowanych opiekunek. To bardzo ważny aspekt.


Emocje dzieci zawarte w rysunkach

W przedszkolu organizowane są zajęcia plastyczne, w trakcie których wykorzystywane są kredki i flamastry, a także farbki i plastelina. Dzięki temu dzieci poznają właściwe proporcje ciała człowieka i starają się wyrażać swoje emocje. Psychologowie zgodni są co do tego, że młodsze dzieci wszystkie swoje emocje przelewają głównie na papier w tworzonych przez siebie rysunkach. Dlatego dobra przedszkolanka powinna umieć odczytywać emocje dzieci towarzyszące im w trakcie malowania swoich prac i na tej podstawie wyrabiać sobie opinię o domu, w którym dziecko się wychowuje. Tematyka zajęć plastycznych może być przeróżna, od rysunków dedykowanych dla rodziców po własne pomysły na ciekawe rysunki. Dzięki temu dzieci będą mogły rozwijać swoją wyobraźnię.


Przedszkola - historia

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole



© 2019 http://c-in.pl/