Epoka Facebooka a promowanie firmy

marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy...Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A

Epoka Facebooka a promowanie firmy Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz Social media marketing - co to jest?Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy...Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz

Social media marketing - co to jest?

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing


Czy twoja firma potrzebuje fanpage na Facebooku?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Jak wybrać agencję social media?

Tak, jak wcześniej wszyscy robili strony www, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd taki efekt? Wiadomo, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się również idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w internecie. Jednak trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia nawet dobrych copywriterów, obeznanych w te klocki. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem dużo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.



© 2019 http://c-in.pl/